Indra Oosting voorgedragen als nieuwe griffier gemeente Borger-Odoorn Tessa Sanders

Indra Oosting voorgedragen als nieuwe griffier gemeente Borger-Odoorn

BORGER - De werkgeverscommissie van de gemeenteraad van Borger-Odoorn draagt Indra Oosting voor als de nieuwe griffier. Op 13 juli neemt de raad hierover een besluit.

Oosting is sinds maart 2022 al plaatsvervangend griffier. Ze neemt sinds afgelopen februari waar voor de door ziekte uitgevallen griffier Erik Lankman, die zal vertrekken uit Borger-Odoorn.

Albertus Steenbergen, voorzitter van de werkgeverscommissie, is blij dat de positie van griffier intern opgevuld kan worden. “Indra heeft haar sporen de afgelopen periode meer dan verdiend. We verwachten in haar een ambitieuze, gedreven en toegankelijke griffier te hebben voor onze gemeenteraad.” Oosting is op haar beurt blij met het vertrouwen van de werkgeverscommissie: “Ik kijk uit naar het voorzetten van de fijne samenwerking met de raad, het college en de ambtelijke organisatie”. Ze zal per 22 augustus aan de slag gaan als griffier.

Schakel
De griffier is de secretaris van de gemeenteraad en de schakel tussen de raad en de ambtelijke organisatie. De griffier is verantwoordelijk voor de voorbereiding, het verloop en de nazorg van de raadsvergaderingen. De griffier adviseert de leden en de voorzitter over inhoudelijke, strategische, procedurele en juridische aspecten van de raad. Tot slot geeft de griffier leiding aan het personeel dat werkzaam is op de griffie.

Tiplijn