Zo heeft hij voor zowel de snelle Zuiderzeelijn van Amsterdam naar Groningen, als de Hondsruglijn van Emmen naar Groningen langs de N34, en het herstel van het spoor tussen Veendam en Emmen via Stadskanaal opgericht.
Deze verbindingen zullen in de verre toekomst waarschijnlijk ook werkelijkheid worden. In Spoorvisie 2040 staat namelijk al beschreven dat de Zuiderzeelijn rond dat tijdperkvbklaar is, en ook nog eens bedient zal worden met zowel een nationale snel en stoptrein als een Internationale trein van Amsterdam naar Hamburg die na Groningen ook gelijk zal doorrijden naar Leer, Bremen en Hamburg. Maar intussen zijn ze ook bezig met het bouwen van een peperdure spoortunnel tussen Hamburg en de Deense stad Kopenhagen.
Die is als het goed is in 2028 al klaar, en dan zou deze trein ook gelijk kunnen doorrijden naar Kopenhagen en via Malmo naar de Zweedse Hoofdstad Stockholm. Zo heeft (Noord)-Nederland dan ook niet gelijk een uitstekende treinverbinding met Duitsland, maar ook met Scandinavie en hoeven mensen niet meer per se alle ellende van het vliegtuig door te staan. Eerder dit jaar constateerde het Dagblad van het Noorden ook nog eens dat de Zuiderzeelijn nog geen 3,5 miljard hoeft te kosten!.
Hetzelfde geld voor de Spoorverbindingen van Groningen naar Zuidoost Drenthe/Emmen. In spoorvisie 2040 staat ook gelijk beschreven dat het spoor tussen Veendam via Stadskanaal naar Emmen ook hersteld zal zijn, en hoeven mensen niet meer Per se met de auto of bus te reizen, maar kunnen ze dat na al die jaren eindelijk met de trein doen! Of we hetzelfde kunnen zeggen over de Hondsruglijn van Groningen naar Emmen langs de N34 is nog maar zeer de vraag, maar we houden de moed erin, en blijven ervoor strijden!
Bent u het eens met Tim? tekent en deelt u dan hier graag zijn petities:
treinnaarkopenhagenstockholm.petities.nl
Spoorverbinding van Emmen naar Stadskanaal, Groningen en Leeuwarden
petities.nl/petitions/spoorverbinding-van-emmen-naar-stadskanaal-groningen-en-leeuwarden
Zodra beide petities 10.000 of meer ondertekeningen hebben bereikt, gaat Tim ze overhandigen aan de Tweede Kamer/Groenlinks, Prorail, Milieu en infrastruct, de provincies en andere partijen die erover gaan. in de hoop dat het dan in behandeling wordt genomen, en onderzoek naar de kosten en haalbaarheid wordt gedaan.