Dat blijkt uit een onderzoek onder 250 Wmo-cliënten. Met het onderzoek wil Borger-Odoorn de wensen en behoeften van cliënten in kaart brengen en legt de gemeente verantwoording af aan de Rijksoverheid.
De meeste ondervraagden zijn positief over zowel het contact met de sociale teams als de kwaliteit van de ondersteuning. Zo vindt 91 procent van de cliënten dat ze serieus zijn genomen bij hun hulpvraag, en beoordeelt 88 procent van de ondervraagden de kwaliteit als goed.
Wethouder Albert Trip: “Sinds de overgang van de AWBZ naar de Wmo in 2015 vinden we het van belang om elk jaar de ervaringen van cliënten te onderzoeken. De afgelopen jaren waren we al tevreden over de positieve resultaten en hebben we met de sociale teams afgesproken om er alles aan te doen dit zo te houden. Ik ben dan ook blij dat de resultaten van het onderzoek dit jaar nog wat positiever zijn dan vorig jaar. Maar het kan natuurlijk altijd nog beter en daar gaan we dan ook ons best voor doen.â€
Het zogenaamde cliëntervaringsonderzoek is voor 2018 uitgevoerd door Menselijke Maat. Zij hebben een cliëntervaringstool ontwikkeld met de Universiteit Twente. De specifieke resultaten worden later dit jaar gepubliceerd op www.waarstaatjegemeente.nl, een website met statistieken van Nederlandse gemeenten.
Adverteren op Drents nieuws? Bekijk hier de mogelijkheden of neem hier contact met ons op.