Ondersteuning vanuit de Wmo en jeugdwet
Inwoners vinden dat ze goed worden geholpen en dat de ondersteuning hen verder helpt in het leven.
Tachtig procent van de respondenten geeft aan dat de kwaliteit van de ondersteuning goed is.
Cliëntondersteuner
Een groot deel van de respondenten, weet niet dat zij gebruik kunnen maken van een clientondersteuner.
De gemeente gaat de clientondersteuning daarom beter onder de aandacht brengen.
Wmo- en leerlingenvervoer
Het Wmo- en leerlingenvervoer wordt in deze regio uitgevoerd door taxi Dorenbos. Cliënten zijn tevreden
over het Wmo-vervoer. Gemiddeld komt dit uit op een rapportcijfer van 8,1. De mensen zijn tevreden
over het contact met de vervoerder; ook het vervoer zelf en de chauffeurs worden goed beoordeeld. Een
aandachtspunt is de bekendheid met de klachtenregeling. Ook de afhandeling van klachten kan worden
verbeterd. Hier wordt de komende tijd aan gewerkt.
Resultaten leerlingenvervoer
Voor het leerlingenvervoer zijn de vragenlijsten verstuurd naar de ouders van leerlingen die vervoerd
worden. De ouders zijn tevreden over het leerlingenvervoer, gemiddeld komt dit uit op een rapportcijfer
van 7.7. Men is tevreden over het vervoer, de informatievoorziening en de klachtenafhandeling. Bij het
leerlingenvervoer is ook naar de mening van de kinderen gevraagd. Tachtig procent van de kinderen gaf
aan tevreden te zijn over hoe ze worden vervoerd.