Deze bundeling van krachten heeft ook een naam gekregen: Samen Merken, oftewel samenwerken aan het stadsmerk Coevorden, Stad van strijd. Want alleen met elkaar kan het nieuwe merk Coevorden, Stad van strijd consequent en breed zichtbaar uitgedragen worden. De citybranding-strategie is samen met de stad ontwikkeld, onder begeleiding van adviesbureau Bureau Buhrs, gespecialiseerd in gebiedsmarketing en communicatie.
Het merk Coevorden
Om Binnenstad Coevorden bekend te maken als een aantrekkelijke en onderscheidende bezoekersstad, is het
belangrijk om de eigenheid van de binnenstad breed uit te meten. De unieke kenmerken waarmee de binnenstad
naar buiten treedt, zijn het historisch erfgoed, de historische verhalen, - waaronder het ontstaan van Coevorden,
Ganzenstad en de verhalen van Strijd -, de ambachten, het cultureel aanbod en het ruime vrijetijdsaanbod in
Coevorden en de regio. De merkwaarden die daaraan verbonden worden, zijn oorspronkelijk, vakmanschap,
robuust, ongedwongen, beleving en trots.
Samen Merken acties
In de komende maanden staan er diverse acties gepland om met elkaar de aandacht te trekken. Denk aan de
ontwikkeling van een thematische verpakkingslijn voor de ondernemers, de lancering van de website Coevorden
Stad van strijd, de uitgave van een glossy magazine, de presentatie van het nieuwe beeldmerk in de winkels en op
straat zoals met bijpassende vlaggen en vaandels alsmede stoere muurschilderingen. Alles om zoveel mogelijk
bekendheid te geven aan het merk Coevorden, Stad van strijd. En dit is nog maar het begin. Het hele komende jaar
door zullen thematische uitingen en bijzondere initiatieven bezoekers, maar ook de Coevordenaren zelf, keer op
keer verrassen.