De binnenstad van Coevorden wordt een

De binnenstad van Coevorden wordt een "merk"

COEVORDEN - Coevorden, Stad van strijd is het nieuwe merk waarmee Binnenstad Coevorden zich op de kaart gaat zetten als aantrekkelijke, verrassende en onderscheidende bezoekersstad. De gemeente Coevorden, Stichting Centrummanagement Coevorden gaan samen met de ondernemers en culturele organisaties in de binnenstad de nieuwe citybranding-strategie tot uitvoering brengen.

Deze bundeling van krachten heeft ook een naam gekregen: Samen Merken, oftewel samenwerken aan het stadsmerk Coevorden, Stad van strijd. Want alleen met elkaar kan het nieuwe merk Coevorden, Stad van strijd consequent en breed zichtbaar uitgedragen worden. De citybranding-strategie is samen met de stad ontwikkeld, onder begeleiding van adviesbureau Bureau Buhrs, gespecialiseerd in gebiedsmarketing en communicatie.

Het merk Coevorden
Om Binnenstad Coevorden bekend te maken als een aantrekkelijke en onderscheidende bezoekersstad, is het belangrijk om de eigenheid van de binnenstad breed uit te meten. De unieke kenmerken waarmee de binnenstad naar buiten treedt, zijn het historisch erfgoed, de historische verhalen, - waaronder het ontstaan van Coevorden, Ganzenstad en de verhalen van Strijd -, de ambachten, het cultureel aanbod en het ruime vrijetijdsaanbod in Coevorden en de regio. De merkwaarden die daaraan verbonden worden, zijn oorspronkelijk, vakmanschap, robuust, ongedwongen, beleving en trots.

Samen Merken acties
In de komende maanden staan er diverse acties gepland om met elkaar de aandacht te trekken. Denk aan de ontwikkeling van een thematische verpakkingslijn voor de ondernemers, de lancering van de website Coevorden Stad van strijd, de uitgave van een glossy magazine, de presentatie van het nieuwe beeldmerk in de winkels en op straat zoals met bijpassende vlaggen en vaandels alsmede stoere muurschilderingen. Alles om zoveel mogelijk bekendheid te geven aan het merk Coevorden, Stad van strijd. En dit is nog maar het begin. Het hele komende jaar door zullen thematische uitingen en bijzondere initiatieven bezoekers, maar ook de Coevordenaren zelf, keer op keer verrassen.

Tiplijn