De officiële aftrap van de campagne vond op 25 november plaats tijdens het onlinecongres ‘Een nieuwe generatie ouderen langer thuis’. Ook werd het inspiratieplatform www.dewaardevanouderworden.nl gelanceerd. Op deze website vinden de aankomende oudere generaties (55+’ers) onafhankelijk en simpel advies om zich effectief voor te bereiden op een minder mobiele levensfase. Door op tijd stappen te zetten, behoudt deze groep langer de regie en onafhankelijkheid.
Minister Hugo de Jonge (VWS) over ‘De waarde van ouder worden’: "Ouder worden komt niet alleen met gebreken. Ouderen staan nog midden in de samenleving. Ze passen op hun kleinkinderen, zetten zich in bij verenigingen, zijn mantelzorgers en willen hun ervaringen meegeven aan de volgende generatie. Kortom: ouderen doen ertoe. Door dit te herkennen, erkennen en omarmen, werken we aan een samenleving waarin de waarde van ouderen niet verloren gaat.â€
Over de campagne
In de campagne komen bekende en minder bekende Nederlanders aan het woord, die vertellen wat voor hen de waarde is van het ouder worden. Willeke Alberti figureert tijdens de campagne in
‘De waarde van ouder worden’ is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) in samenwerking met de Raad van Ouderen (RvO). Zie voor meer informatie ook www.dewaardevanouderworden.nl.