In de voorbereiding naar de ‘Ontdekdezorg Week’ lag dit keer een uitdaging. Hoe laat je toekomstige medewerkers kennismaken met je organisatie en de mogelijkheden voor werken en leren als Nederland in een lockdown zit? Linda van Bolhuis, afdeling Marketing & Communicatie: ‘Nu er veel online gebeurt zagen wij onze kans schoon om voor een creatieve insteek te kiezen. Er zijn verschillende films geschoten om een kijkje in de zorg te geven, er is een live Q&A (vraag en antwoord) gepland voor de BBL-opleiding tot verzorgende IG en er worden speeddates en een zorgbingo georganiseerd.’ Het hele programma is te vinden op de website van Zorggroep Drenthe.
Nederland vergrijst en het tekort aan gekwalificeerde zorgmedewerkers loopt al jaren op.
Iris Meilof, HR-adviseur: ‘Voor Zorggroep Drenthe reden om de BBL-opleiding tot
verzorgende IG opnieuw aan te bieden. Medewerkers van Zorggroep Drenthe krijgen zo
de kans om door te groeien, maar natuurlijk staat de vacature open voor iedereen. Al
meerdere keren bood Zorggroep Drenthe deze opleiding aan in samenwerking met het
Drenthe College in Assen. Dit heeft inmiddels een groot aantal gediplomeerde
professionals opgeleverd. Zorggroep Drenthe biedt voortdurend opleidingsplaatsen
aan eigen en toekomstige medewerkers aan om nieuw talent een kans te geven.’ Wil
jij direct in de praktijk toepassen wat je leert op school? Meld je dan voor 25 maart om
12.00 uur aan voor de speeddates via
Ranco van Bergeijk, afdeling Marketing & Communicatie: ‘Recent lanceerden wij de campagne ‘Kom d’r Bij’ die zich specifiek richt op geïnteresseerden in een bijbaan en/of vakantiewerk. Wij hebben daarnaast diverse openstaande vacatures en niet voor alle functies is ervaring of een opleiding in de zorg een vereiste.’ Daarmee richt Zorggroep Drenthe zich op verschillende doelgroepen en de ‘Ontdekdezorg week’ is bij uitstek geschikt om nader kennis te maken.
Zorggroep Drenthe is een toegewijd partner op het gebied van ouderen- en thuiszorg in Drenthe.