Een grotere afzetmarkt voor je bedrijf of organisatie Istock

Een grotere afzetmarkt voor je bedrijf of organisatie

Misschien ben jij binnenkort wel van plan om de afzetmarkt van je bedrijf of organisatie te vergroten.

Dat is een geweldig idee voor bedrijven en organisaties die meer hun omzet willen vergroten of die een breder publiek willen trekken. Nederlandse bedrijven en organisaties kunnen dat doen door naast de Nederlandse afzetmarkt eens te onderzoeken wat een buitenlandse afzetmarkt voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen. In dit artikel leggen we uit waarom je in dat geval in Duitsland aan het goede adres bent en hoe je de Duitse markt betreedt.

De Duitse economie als grootste van Europa
Laten we eerst eens uitleggen waarom Duitsland een logische keuze is bij het uitbreiden van de afzetmarkt van jouw product of dienst. Allereerst heeft Duitsland het hoogste inwoneraantal van heel Europa. Maar liefst 83 miljoen Duitse inwoners zijn daarmee onderdeel van de Duitse markt. De Duitse economie is niet alleen de grootste van Europa, maar ook nog eens de buurman van de Nederlandse economie. Duitsland grenst namelijk van Groningen tot en met Limburg aan Nederland. Daarnaast deelt Nederland ook veel culturele kenmerken met Duitsland, wat het delen van een afzetmarkt een stuk makkelijker maakt. Nu rest ons de vraag: hoe doe je dat? Dat gebeurt via werving en selectie in Duitsland.

Werving en selectie van Duits personeel
Ondanks de vele voordelen van de Duitse markt is er ook een nadeel. Dat nadeel is de krappe arbeidsmarkt in Duitsland. De krappe arbeidsmarkt maakt het zoeken van Duits personeel niet altijd even makkelijk voor Nederlandse ondernemers. Om de omzet te zien groeien of een breder publiek te trekken, zullen bedrijven en organisaties daarom gericht Duits personeel moeten werven. Gelukkig kunnen recruitment specialisten je daar een handje bij helpen. Het werven en selecteren van Duits personeel is namelijk cruciaal bij het uitbreiden naar de Duitse markt en daar kunnen bedrijven en organisaties wel wat hulp bij gebruiken. Zo vindt een recruitment specialist passend Duits personeel. Dat kan bijvoorbeeld een vertegenwoordiger of verkoper zijn die ervaring heeft met het aanbieden van Nederlandse producten of diensten in bepaalde gedeelten van Duitsland. Het kan ook een salesmanager zijn die volledig de weg kent in het Duitse sales landschap.

Opbouwen van naam en verkoop in Duitsland
Het zal niet als een verrassing komen dat veel bedrijven en organisaties ervoor kiezen om hun producten en diensten ook in Duitsland te verkopen. Zoals gezegd, biedt de Duitse economie veel mogelijkheden voor Nederlandse ondernemers. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw merk of organisatie in de juiste handen terechtkomt over de grens. Recruitment in Duitsland door een specialist zal daarvoor zorgen. Het werven en selecteren van Duits personeel kan je dus met een gerust hart aan recruiters overlaten. Zo ben je ervan verzekerd dat je naam en verkoop opbouwt in Duitsland. Je bedrijf of organisatie zal groeien en voor je het weet kun je de Duitse markt als deel van jouw afzetmarkt zien!organisatie in de juiste handen terechtkomt over de grens. Recruitment in Duitsland door een specialist zal daarvoor zorgen. Het werven en selecteren van Duits personeel kan je dus met een gerust hart aan recruiters overlaten. Zo ben je ervan verzekerd dat je naam en verkoop opbouwt in Duitsland. Je bedrijf of organisatie zal groeien en voor je het weet kun je de Duitse markt als deel van jouw afzetmarkt zien!

Tiplijn